Search
Close this search box.
عمل-بینی-مردانه

ویژگی‌هایی عمل بینی مردانه

عمل بینی مردانه در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این عمل با اهداف مختلف، برای رفع پولیپ، اصلاح بینی شکسته، حذف برآمدگی‌ها، رفع انحرافات بینی و مواردی از این قبیل انجام‌ می‌شود. مردان دارای بینی گوشتی یا استخوانی که به هر دلیلی از فرم بینی خود ناراضی هستند می‌توانند با مراجعه به پزشک متخصص، بینی خود را با فرم‌‎های متناسب با استاندارد‌های مردانه جراحی کنند. اگر قصد انجام این جراحی را دارید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عمل بینی مردانه، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هدف از عمل بینی مردانه

جراحی بینی مردانه با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می‌شود. اغلب آقایان برای حذف و از بین بردن مشکلات و عیوب ظاهری بینی خود که حاصل سانحه، ایجاد ضربه هنگام ورزش یا حتی ناشی از مشکلات مادرزادی است برای این عمل اقدام می‌کنند. همچنین وجود پولیپ در بینی، اختلالات تنفسی، انحراف تیغه بینی، بزرگی شاخک بینی و… از جمله مشکلاتی هستند که آقایان را برای انجام جراحی بینی ترغیب و تشویق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: عمل بینی گوشتی

ویژگی‌های جراحی بینی مردانه

عمل بینی مردانه با توجه به سلیقه افراد و انتظاراتی که از جراحی دارند انجام می‌شود. اما به طور کلی برای بینی مردان استانداردهایی وجود دارد که معمولاً باید توسط جراح رعایت شود.‌ بسیاری از آقایان به داشتن بینی‌های نیمه فانتزی یا فانتزی تمایلی ندارند و خواستار جراحی بینی طبیعی هستند. به طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌ها و معیارهایی که در جراحی بینی آقایان رعایت می‌شود عبارتند است:

• تناسب بین پره‌های بینی و ارتفاع آن

• تقارن بین سوراخ‌های بینی

• طول مناسب بینی و عدم وجود قوس

• حفظ اندازه طبیعی بینی

• اعمال زاویه 90 تا 110 درجه بین بینی و لب‌ها

• بیشتر بودن پهنای بینی نسبت به خانم‌ها

• بیشتر بودن ارتفاع بینی نسبت به بینی خانم‌ها

با رعایت این استانداردها، عمل بینی در آقایان به شکل طبیعی‌تری انجام شده و زیبایی و جذابیت چهره در کنار ابهت مردانه به خوبی حفظ می‌شود. همانطورکه می‌دانید در آقایان نسبت به خانم‌ها شکستگی بینی بیشتر اتفاق می‌افتد و جراحی‌های ترمیمی برای درمان شکستگی انجام می‌شود. از این رو عمل زیبایی بینی در مردانثی که سابقه شکستگی دارند سخت‌تر و دشوارتر است. همچنین ایجاد تغییرات گسترده روی این دسته از بینی‌ها مشکلات جدی را برای فرد به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

انواع مدل های عمل بینی مردانه

آشنایی با مدل‌های مختلف عمل بینی مردانه کمک می‌کند تا افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند تصمیم درستی بگیرند و فرم مناسب را برای تغییر در بینی خود انتخاب کنند. در عمل بینی مردانه، اولویت کار پزشک اصلاح قوز روی بینی، اصلاح پره‌های بینی و رفع انحراف بینی است. سپس با توجه به سایز و اندازه صورت آقایان، مدلی مناسب با سایز اجزای چهره آنها انتخاب می‌شود. به طور کلی جراحی بینی در مردان نیز مانند زنان در دو نوع فانتزی یا طبیعی، با توجه به سلیقه زیباجویان و با توجه به نوع بینی آنها انجام می‌شود.

عمل بینی طبیعی

عمل بینی مردانه با فرم طبیعی با هدف رفع ایرادات بینی انجام می‌شود و فرم آن نسبت به عمل بینی طبیعی در خانم‌ها، اندکی متفاوت است. بینی طبیعی مردانه از کمی قوس برخوردار بوده و زاویه بین لب و بینی حدود 90 تا 100 درجه در نظر گرفته می‌شود. این فرم در واقع یکی از پرطرفدارترین و بهترین مدل‌‌های جراحی بینی برای آقایان است که از خارج شدن بینی از حالت طبیعی جلوگیری می‌کند. در عمل بینی مردانه با فرم طبیعی، نوک بینی نسبت به مدل‌ بینی طبیعی در خانم‌ها اندکی پهن‌تر لحاظ می‌شود. افرادی که دارای بینی‌های استخوانی یا گوشتی، قوز روی بینی یا نوک بینی پهن هستند کاندید مناسبی برای این جراحی محسوب می‌شوند. اما افرادی که پوست خیلی ضخیم یا نازک دارند برای عمل بینی طبیعی، کاندید مناسبی نخواهند بود.

عمل بینی فانتزی

از دیگر مدل‌های جراحی بینی مردانه می‌توانیم به مدل فانتزی اشاره کنیم. در این مدل از جراحی بینی، قوس روی تیغه بینی نسبت به مدل‌های طبیعی بیشتر بوده و نوک بینی سر بالا می‌شود. همچنین سوراخ‌های بینی نسبت به حد استاندارد کوچکتر می‌شوند. با توجه به مشکلات تنفسی که این روش جراحی در پی دارد معمولاً پزشک آن را توصیه نمی‌کند. افرادی که اجزای صورت ظریفی دارند، از بافت غضروفی محکم و پوست بینی نازک برخوردارند، کاندید مناسبی برای عمل بینی مردانه با فرم فانتزی هستند. اجراحی فرم بینی فانتزی در جراحی بینی استخوانی به راحتی قابل انجام است.

تفاوت‌های عمل بینی مردانه با زنانه

عمل بینی مردانه نسبت به عمل بینی زنانه تفاوت‌هایی دارد. به طور مثال فرم‌های فانتزی، قوسی، سربالایی، عروسکی و… برای چهره آقایان ممنوع هستند و تیپ ظاهری و شخصیتی آن‌ها را مخدوش می‌کنند. به همین علت بسیاری از آقایان حتی با وجود مشکلات شدید در بینی خود، تنها به دلیل ترس از زنانه شدن چهره، از انجام این جراحی منصرف می‌شوند. اما این دسته از افراد با انتخاب یک جراح بینی کاربلد و با تجربه، می‌توانند بدون هیچ نگرانی بینی خود را جراحی کرده و در کنار رفع مشکلات و انحرافات، یک بینی با فرم مناسب و مردانه داشته باشند.

در خصوص تفاوت بین عمل بینی مردانه و زنانه باید بگوییم که در عمل‌های مردانه نوک بینی نباید ظریف و کوچک باشد. زاویه چرخش نوک بینی بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه در نظر گرفته می‌شود. تیغه بینی بلندتر لحاظ شده، عرض بینی پهن‌تر و برجستگی بینی بیشتر است.

کاندید عمل بینی مردانه

عمل بینی مردانه برای همه آقایانی که خواستار رفع و اصلاح نواقص بینی خود و بهبود فرم ظاهری آن هستند قابل اعمال است. اما برخی افراد کاندید مناسب و قطعی این جراحی هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

• مردانی که به شکل مادرزادی دچار انحراف و کجی بینی هستند.

• مردانی که در تصادف یا هر سانحه‌ای دچار ناهنجاری بینی شده‌اند.

• مردانی که در حالت نیمه نشسته یا حتی در حالت خواب، احساس خفگی و تنگی نفس می‌کنند.

نتیجه گیری

عمل بینی مردانه ویژگی هایی مختص به خود را دارد. فرم مناسب برای عمل بینی در آقایان معمولا فرم طبیعی است. اما برخی افراد به داشتن فرم‌های عروسکی یا فانتزی اصرار می‌کنند. در چنین شرایطی جراح سعی می‌کند فرد را متقاعد سازد و با بیان عوارض این روش‌ها، زیباجو را در گرفتن یک تصمیم درست کمک کند. در نهایت اگر قصد انجام عمل بینی دارید با انتخاب یک جراح کاربلد و متخصص، بهترین فرم بینی را برای عمل انتخاب کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *