Search
Close this search box.
بینی-طبیعی

عمل بینی طبیعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

عمل بینی طبیعی یا رینوپلاستی به منظور برطرف کردن نقایص و مشکلات بینی انجام می‌شود. در عمل بینی طبیعی هیچ قوسی به دماغ داده نمی‌شود و مطابق سلیقه بیمار، تنها به حدی که افتادگی آن برطرف شود، دماغ بالا برده خواهد شد. پزشک در این جراحی دیگر نواقص بینی همچون قوز، پهنا، کجی و انحراف را نیز در صورت نیاز برطرف می‌کند. برخلاف فرم بینی عروسکی، در فرم بینی طبیعی نیمرخ صاف و یا با مقدار کمی قوس همراه است. این جراحی می‌تواند طول، حجم و ارتفاعی کاملاً طبیعی را به بینی شما بدهد و چهره شما را زیبا و جذاب کند. پس از گذشت ۶ ماه از عمل جراحی و سپری شدن دوره نقاهت، می‌توانید از فرم طبیعی بینی خود لذت ببرید.

00:40
truncate dir-rtl

نمونه رینوپلاستی

تکنیک‌های جراحی بینی طبیعی

به طور کلی جراحی بینی به فرم طبیعی با دو روش انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

جراحی بینی طبیعی باز

این روش به منظور اعمال نمودن اصلاحات گسترده در شکل ظاهری بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روش باز جراح، برشی را در کلوملا یا بخش میانی سوراخ‌های بینی ایجاد کرده و پوست دماغ را به طور کامل از روی اسکلت جدا می‌کند. سپس پزشک با دقت فراوان تغییراتی را در ساختار بینی ایجاد می‌کند‌. از مزایای این روش می‌توان به اشراف کامل به تمامی ساختار بینی و ایجاد تغییرات گسترده روی ظاهر آن اشاره نمود.

جراحی بینی طبیعی بسته

در جراحی طبیعی بینی با روش بسته قسمت کلوملا یا همان تیغه بینی برش نمی‌خورد. در این روش تمامی برش‌ها درون بینی بیمار زده خواهد شد. از آنجایی که در روش بسته پزشک نمی‌تواند تمامی ساختار بینی را به طور کامل ببیند، ممکن است در نهایت بیمار با برخی عوارض همچون عدم قرینه بودن سوراخ‌ها مواجه شود.

امکان اعمال نمودن تغییرات وسیع روی بینی در روش بسته نسبت به روش باز کمتر است. اگر پزشک قصد انجام جراحی ترمیمی بینی را داشته باشد، نمی‌تواند از روش بسته استفاده کند. در واقع جراح در این روش با محدودیت‌هایی روبرو است. با گذشت زمان روش جراحی بسته به تدریج منسوخ شده است و در حال حاضر جراحی به روش باز ارجحیت و برتری بیشتری دارد.

نحوه‌ انجام عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی در کلینیک و یا بیمارستان قابل انجام است و به عنوان یک جراحی سرپایی به شمار می‌رود. پزشک در این روش از بیهوشی و یا بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. اگر اصلاحات بینی گسترده باشد پزشک بیهوشی عمومی را ترجیح می‌دهد، اما اگر جراحی پیچیدگی چندانی نداشته باشد بی‌حسی موضعی گزینه بهتری است.

جراح بین سوراخ‌های بینی برشی را ایجاد کرده و پوست را از استخوان جدا می‌کند و سپس شکل دادن به فرم بینی را آغاز می‌نماید. اگر بینی جدید شما جهت تقویت ساختار به غضروف احتیاج داشته باشد، پزشک باید از سایر قسمت‌های بدن همچون دنده و گوش غضروف را جدا کرده و سپس پیوند بزند.

جراحی بینی معمولاً حدود ۱ الی ۲ ساعت طول می‌کشد. البته اگر روند جراحی پیچیده‌تر باشد، این مدت زمان افزایش خواهد یافت. پس از تغییر در ساختار بینی پزشک یک اسپلینت پلاستیکی یا فلزی را روی بینی قرار می‌دهد. اسپلینت به بینی کمک خواهد کرد تا در هنگام بهبودی بتواند شکل جدید خود را به خوبی حفظ نماید. پس از پایان جراحی به ریکاوری منتقل خواهید شد و در صورتی که حال جسمانی شما خوب باشد می‌توانید ترخیص شوید.

افراد کاندید عمل بینی طبیعی

کسانی کاندیدای مناسبی برای عمل بینی طبیعی هستند که از سلامت جسمانی کافی برای انجام جراحی برخوردار باشند. در واقع وضعیت قلب و ریه شخص کاندید باید کاملاً مناسب باشد تا در هنگام جراحی با مشکل خاصی مواجه نشود.

به طور کلی تمامی افراد پس از پایان دوره بلوغ و به پایان رسیدن رشد فیزیکی می‌توانند نسبت به این جراحی اقدام کنند، مگر این که از شرایطی خاص برخوردار باشند. اگر کسی از شرایط زیر برخوردار باشد، نمی‌تواند نسبت به جراحی طبیعی بینی اقدام کند.

اگر دوره رشد و بلوغ فرد هنوز به پایان نرسیده باشد نمی‌تواند جراحی را انجام دهد، زیرا قبل از تکامل دوره رشد، اعضای صورت مانند دیگر اندام‌های بدن تغییر شکل خواهند داشت. 

کسانی که قبلاً جراحی بینی را انجام داده‌اند و مجدداً قصد عمل ترمیمی را دارند، باید بیشتر از یک سال از جراحی اولیه آنان گذشته باشد.

بانوانی که به تازگی زایمان کرده‌اند، نمی‌توانند جراحی بینی را انجام دهند تا حداقل 4 ماه از زایمان آنان بگذرد.

کسانی که با مشکل انعقاد خون مواجه هستند نیز ممکن است در هنگام جراحی با مشکلاتی مواجه شوند، بنابراین کاندید مناسبی نخواهند بود.

اقدامات پیش از عمل بینی طبیعی

یکی از مهمترین اقداماتی که پیش از جراحی رینوپلاستی باید به آن توجه داشته باشید، یافتن یک پزشک مجرب و حاذق است. یکی دیگر از اقداماتی که پیش از عمل بینی طبیعی باید به آن توجه شود انجام آزمایشاتی است که توسط پزشک تجویز می‌گردد. این آزمایشات شامل موارد زیر می‌شود.

  • آزمایش بارداری برای بانوان
  • آزمایش کنترل مشکل انعقاد خون
  • آزمایش قند خون ناشتا

از دیگر اقداماتی که باید پیش از جراحی بینی انجام گردد، عبارتند از:

انجام سی تی اسکن: پزشک با مشاهده نتایج سی تی اسکن می‌تواند از ساختار بینی شما مطلع شود و انحراف و گرفتگی را نیز تشخیص دهد.

انجام نوار قلب: نوار قلب برای اندازه‌گیری سیگنال‌های الکتریکی که وظیفه کنترل ریتم قلب را بر عهده دارند، انجام می‌شود. به کمک این آزمایش پزشک به منظم بودن ریتم قلب و همچنین حملات قلبی پی می‌برد.

عکسبرداری از قفسه سینه: این عکسبرداری به منظور بررسی وضعیت ریه‌ها و تنظیم نمودن وضعیت تنفسی شما در حین بیهوشی انجام می‌شود.

  • دو هفته قبل از عمل بینی طبیعی از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کنید.
  • دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید، زیرا خون را رقیق می‌کنند.
  • در صورت داشتن سابقه بیماری پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • اگر به داروی خاصی حساسیت دارید، پزشک خود را مطلع کنید.
  • روز قبل از جراحی آب فراوان بنوشید.
00:31
truncate dir-rtl

رضایت از رینوپلاستی

نتایج جراحی بینی طبیعی

نتایج جراحی بینی طبیعی به شرح زیر است:

نتیجه‌ جراحی طبیعی بینی استخوانی: از آنجایی که بینی استخوانی پوستی نازک و غضروفی مستحکم دارد، معمولاً نتیجه جراحی طبیعی کاملاً مطلوب و رضایت‌بخش است.

نتیجه جراحی طبیعی بینی ‌گوشتی: یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد جراحی بینی به روش طبیعی را دارند، احتمال بازگشت فرم بینی به حالت اولیه است. در جراحی بینی گوشتی پزشک با تقویت غضروف بینی و همچنین پیوند غضروف شرایطی را ایجاد می‌کند که بینی به زیباترین شکل ممکن فرم بگیرد.

سوالات متداول‌ جراحی بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی طبیعی به چه عواملی بستگی دارد؟ 

هزینه جراحی به عواملی مانند وضعیت بینی،‌ میزان مهارت پزشک و شرایط بالینی او بستگی دارد.

آیا جراحی بینی طبیعی محدودیت سنی دارد؟ 

تنها محدودیت سنی رینوپلاستی رسیدن به سن بلوغ است.

جراحی بینی طبیعی برای چه نوع فرم صورتی مناسب است؟ 

این جراحی برای تمامی افراد با هر نوع فرم صورتی مناسب خواهد بود.

نتیجه گیری

جراحی بینی طبیعی به عنوان یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی شناخته شده است که هدف آن اصلاح شکل و اندازه بینی به گونه‌ای است که با ویژگی‌های طبیعی چهره همخوانی داشته باشد. این نوع جراحی با توجه به حفظ تقارن و تناسب چهره انجام می‌شود و نتیجه‌ای طبیعی و نامحسوس به ارمغان می‌آورد. در نهایت، انتخاب جراحی بینی طبیعی باید با مشورت کامل با جراح متخصص و بررسی دقیق نیازها و انتظارات فرد صورت گیرد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود. این رویکرد، علاوه بر بهبود زیبایی ظاهری، به حفظ سلامت و عملکرد طبیعی بینی نیز کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *