Search
Close this search box.

جراحی لیفت ابرو دائمی است؟

جراحی لیفت ابرو با هدف جوانسازی صورت انجام می‌شود تا ظاهر زیباتری داشته باشید. این نوع  جراحی چین و چروک‌های صورت شما از بین برود و صورتتان جوان‌تر به نظر برسد. یکی از مهمترین اهداف انجام جراحی لیفت ابرو، زیباتر شدن فرم چشم و ابرو است. در واقع پزشک می‌تواند با استفاده از تکنیک‌هایی خاص بین فاصله چشم و ابرو تناسب ایجاد کند. این جراحی تحت عنوان لیفت شقیقه نیز خوانده می‌شود.

جراحی-لیفت-ابرو-جیست؟

جراحی لیفت ابرو چیست؟

جراحی لیفت ابرو یک عمل راحت و جزئی در حوزه زیبایی است که می‌تواند تغییرات بزرگی را در صورت ایجاد کند. در این نوع جراحی، افتادگی و شل‌شدگی قسمت بالای صورت برطرف شده و ابروها نیز کمی بالاتر خواهند رفت. امکان بازگرداندن ابروهای افتاده به حالت اولیه خود با استفاده از این نوع عمل جراحی وجود دارد. در این جراحی پزشک همزمان چین و چروک‌های پیشانی را نیز اصلاح می‌کند. برای این که خطوط زخم پس از بهبودی مشخص نشود، معمولا برش‌ها در خط مو ایجاد می‌شوند. یکی از موارد حائز اهمیت در این جراحی، رفع افتادگی ابرو و شلی آن‌ها در هر دو سمت صورت است تا جراحی در طولانی مدت نتایج ماندگاری داشته باشد.

انواع تکنیک‌های لیفت ابرو

به طور کلی پزشک متخصص هنگام جراحی از سه تکنیک گوناگون برای لیفت ابرو استفاده می‌کند که شامل موارد زیر است:

لیفت ابرو کلاسیک

در روش کلاسیک پزشک جراح در بالای پیشانی برشی را ایجاد خواهد کرد. در این روش پزشک به جای این که پوست سر شما را بردارد، قسمتی از پوست و بافت زیرین آن را از قسمت بالای پیشانی برمی‌دارد. در این روش خط رویش مو به سمت عقب کشیده نخواهد شد. اگر خط رویش موی شما از حالت عادی مقداری عقب‌تر باشد، این احتمال وجود دارد که جای زخم ناشی از جراحی لیفت ابرو دیده شود. پزشک برای لیفت ابروی کلاسیک به ۱ الی ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

لیفت ابرو کرونال

در لیفت ابرو کرونال در راستای خط رویش مو برشی از پشت یکی از گوش‌ها به سمت گوش دیگر ایجاد می‌شود. با ایجاد این نوع برش پیشانی به سمت بالا کشیده می‌شود. در این روش شاهد تغییر موقعیت پیشانی خواهید بود. این روش به کسانی که موهای بلندی دارند و یا مستعد ریزش مو هستند توصیه نمی‌شود.

لیفت ابرو آندوسکوپی

در لیفت ابرو آندوسکوپی پزشک چند برش را در پشت خط رویش مو ایجاد خواهد کرد. در ادامه پزشک با وارد کردن یک لوله بسیار نازک که دوربینی کوچک (آندوسکوپ) در انتهای آن وصل شده به یکی از برش‌ها، عضلات و بافت‌های زیرین را به طور کامل بررسی می‌کند. جراح ابزار دیگری را وارد یکی از برش‌ها کرده و نسبت به بالا کشیدن بافت پیشانی اقدام می‌کند. در نهایت برش‌ها با استفاده از نخ بخیه بسته می‌شوند. در نهایت شما شاهد رفع افتادگی ابرو خواهید بود.

انواع برش‌ها در جراحی لیفت ابرو

پزشک در جراحی لیفت ابرو با توجه به تکنیک مورد نظر از برش‌های گوناگونی استفاده می‌کند. انواع برش‌هایی که در این نوع جراحی توسط پزشک ایجاد می‌شود به شرح زیر است.

برش سراسری

در روش اول پزشک برشی سراسری را در میان موها، از گوش تا گوش ایجاد می‌کند. این نوع برش موجب آزادسازی پوست پیشانی و بالا رفتن ابرو می‌شود.

برش‌های متعدد

در روش دوم تعداد برش‌ها بیشتر است، اما برش‌های ایجاد شده و جای بخیه‌ها به هیچ عنوان قابل مشاهده نخواهد بود. این برش‌ها‌ در لابلای موها زده می‌شوند.

برش تمپورال

این نوع برش‌ها در نزدیکی شقیقه‌ها و خط رویش مو ایجاد می‌شود که این نوع برش برای لیفت قسمت جانبی ابروها مناسب است و معمولاً به همراه روش‌های دیگر برای لیفت کامل‌تر استفاده می‌شود.

برش مستقیم یا زیر ابرو

این نوع برشی دقیقا در زیر ابرو ایجاد می‌شود و برای اصلاح دقیق‌تر و مستقیم موقعیت ابرو مناسب است و معمولاً برای افرادی که پوست اضافی زیادی ندارند، استفاده می‌شود.

افراد کاندید جراحی لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو گزینه مناسبی برای همگان نیست. بنابراین کسانی که کاندید انجام این نوع جراحی هستند، باید از شرایط زیر برخوردار باشند.

✅ مهمترین شرط کاندیداهای انجام این نوع جراحی، برخورداری از سلامت جسمانی کامل است.

✅ افرادی که به بیماری های پوستی خاص و بیماری های مزمن مبتلا نیستند.

✅ افراد کاندید نباید از سیگار، قلیان و دیگر مواد مخدر استفاده کنند.

✅ افراد باید نگاه واقع‌ بینانه‌ای نسبت به چهره خود داشته باشند و نتیجه جراحی را با توجه به حالت چهره خود تصور کنند.

✅ افرادی که پوستشان هنوز تا حدودی خاصیت ارتجاعی دارد، چرا که پوست انعطاف‌پذیر بهتر به جراحی پاسخ می‌دهد.

✅ افرادی که پوست حساسی ندارد و مستعد تشکیل کلوئید یا زخم‌های بزرگ نیستند.

مزایای-جراحی-لیفت-ابرو

مزایای جراحی لیفت ابرو

به عنوان مهمترین مزایای جراحی لیفت ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

✅ با استفاده از این نوع جراحی تمام چین و چروک‌های پیشانی اصلاح شده و نتیجه پیشانی صاف می‌شود.

✅ با جراحی لیفت علاوه بر بلندتر شدن خط ابرو، برجستگی و زیبایی کاملاً طبیعی برای چهره ایجاد می‌شود.

✅ لیفت موجب فرم گرفتن ابروها شده و جوانی چهره خواهد شد.

✅ به کمک این جراحی افتادگی پلک‌های فوقانی نیز برطرف خواهد شد.

✅ از دیگر مزایای این جراحی آن است که پزشک تمامی پوست‌های اضافی پیشانی و ابرو را برمی‌دارد.

✅ جراحی لیفت ابرو ماندگاری بالایی دارد و سالها می‌توان از جوانی چهره لذت برد.

نتیجه گیری

مهمترین هدف انجام جراحی لیفت ابرو جوانسازی صورت است. پزشک با استفاده از این جراحی می‌تواند تغییرات شگرفی را در چهره فرد ایجاد کند. به کمک این جراحی علاوه بر این که افتادگی ابرو برطرف می‌شود، چین و چروک‌های پیشانی نیز رفع خواهد شد. برش‌هایی که پزشکان در جراحی لیفت ابرو استفاده می‌کنند، با توجه به نوع تکنیک متفاوت است. معمولاً برش‌ها در میان موها زده می‌شود تا خطوط زخم و بخیه پنهان شود. کسانی که کاندید انجام جراحی لیفت ابرو هستند باید وضعیت جسمی سالمی داشته باشند و از استعمال دخانیات خودداری کنند. لیفت ابرو مزایای زیادی به همراه دارد که شامل از بین رفتن چین و چروک پیشانی، طبیعی شدن حالت ابرو، برداشتن پوست‌های اضافی پیشانی و ابرو و رفع افتادگی پلک‌های فوقانی خواهد شد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *