Search
Close this search box.
جراحی-زیبایی-پلک

جراحی زیبایی پلک مناسب چه کسانی است؟

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی، یکی از اعمال زیبایی چهره است. که برای بهبود شکل پلک‌ها و بهبود عملکرد آنها انجام می‌شود. در این عمل بافت و پوست اضافی و چین و چروک‌های پلک برداشته می‌شوند. این جراحی روی پایین یا بالا انجام می‌شود و مشکلاتی مانند افتادگی پلک، تورم پلک، چین و چروک‌های پوست پلک، اختلالات دید و مواردی از این قبیل را به طور کامل برطرف می‌کند. این جراحی انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بلفاروپلاستی-چیست؟

انواع روش های جراحی زیبایی پلک

انواع روش‌های جراحی زیبایی پلک به اشکال مختلف و در نواحی گوناگون پلک انجام می‌شود. برخی از روش‌ها عبارتند از:

بلفاروپلاستی پلک بالا: در این روش بلفاروپلاستی، پوست و چربی‌های اضافی در پلک بالایی برداشته می‌شوند. این عمل جراحی برای حذف چین و چروک‌های پلک بالا، بهبود دید و افزایش اعتماد به نفس در افراد انجام می‌شود.

بلفاروپلاستی پلک پایین: در این روش جراحی زیبایی پلک، پوست‌ها و بالشتک‌های چربی‌ که در ناحیه پلک پایینی قرار گرفته‌اند به طور کامل حذف می‌شوند و چین و چروک‌های این ناحیه برطرف می‌شود. همچنین مواردی مانند مشکلات گردش خون نامنظم، اثرات گواتر و دفع چربی از پایین چشم با کمک جراحی در این ناحیه بهبود پیدا می‌کنند.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین: در این روش جراحی، چربی‌ها و پوست اضافی که در پلک بالا و پایین تجمع پیدا کرده برطرف می‌شوند. این روش بلفاروپلاستی شکل پلک‌ها را بهبود می‌بخشد و باعث بهبود دید و ظاهر می‌شود.

بلفاروپلاستی داخلی: بلفاروپلاستی داخلی به منظور حذف چربی‌های اضافی زیر عضله چشم انجام می‌شود. در این روش، داخل پلک پایینی را برش می‌دهند و چربی‌ها را از این ناحیه خارج می‌کنند. این روش بلفاروپلاستی برای بهبود چربی پایین چشم و از بین بردن پف آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای جراحی زیبایی پلک

جراحی زیبایی پلک فواید و مزایای بسیاری دارد. این عمل یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی پلاستیک در حوزه چشم و پلک است که به دلیل مزایای بسیار با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است. برخی از فواید و مزایای جراحی زیبایی پلک یا همان بلفاروپلاستی به شرح زیر است:

  1. بلفاروپلاستی با برداشتن پوست‌های اضافی در اطراف پلک، پوست پلک را صاف و کشیده‌تر می‌کند و چین و چروک‌های آن را از بین می‌برد. در نتیجه باعث زیبایی و جوان شدن پلک‌ها و چشم‌ها می‌شود.
  2. در برخی موارد، اضافه شدن پوست پلک باعث محدودیت دید و کاهش بینایی می‌شود و افراد را با مشکل مواجه می‌کند. انجام بلفاروپلاستی در این موارد، به بهبود دید و افزایش بینایی کمک می‌کند.
  3. بلفاروپلاستی ظاهر عمومی چشم‌ها را بهبود می‌بخشد و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر می‌شود.
  4. جراحی زیبایی پلک با کاهش چین و چروک‌های پلک و بهبود دید و همچنین بهبود ظاهر عمومی صورت، سبب افزایش کیفیت زندگی افراد می‌شود و روی روحیه آن‌ها تاثیرات مثبت می‌گذارد.

افراد کاندید جراحی زیبایی پلک

بهترین کاندید برای جراحی زیبایی پلک افراد بالای ۳۵ سال هستند. همچنین افرادی که پوست پلک آنها آویزان یا دچار پف شده است، می‌توانند از این روش برای برطرف کردن مشکل خود استفاده کنند. سلامت عمومی و عدم ابتلا به بیماری‌های خاص از دیگر شرایط بهترین کاندیداها برای عمل جراحی زیبایی پلک محسوب می‌شود. افرادی که انتظارات واقع بینانه و منطقی از عمل جراحی دارند می‌توانند تحت جراحی زیبایی پلک‌ها قرار بگیرند و مشکلات پلک خود را بهبود ببخشند.

آمادگی-قبل-از-جراحی-زیبایی-پلک

آمادگی پیش از انجام جراحی زیبایی پلک

زمانی که هنوز اقدامی برای جراحی زیبایی پلک انجام نداده‌اید باید به یک سری موارد توجه کنید تا بتوانید روند درمان را به بهترین شکل ممکن طی کنید. در این جراحی شما تحت بی‌حسی موضعی قرار می‌گیرید؛ بنابراین داروی بی‌حسی به نواحی اطراف چشم شما تزریق می‌شود. ‌در بعضی شرایط امکان دارد که برای آرام شدن شما پزشک از آرامبخش‌های خوراکی استفاده کند. بنابراین قبل از اینکه به کلینیک مراجعه کنید باید به برخی نکات مهم توجه کنید.

  •  صبح روز جراحی داروهایی را که پزشک تجویز کرده استفاده کنید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون بپرهیزید.
  • به هیچ عنوان روی چشم خود آرایش نداشته باشید.
  • قبل از مراجعه به کلینیک، مکانی را برای آرامش و استراحت خود در خانه آماده کنید و هر آنچه را که ممکن است در طول روز به آن احتیاج پیدا کنید در دسترس قرار دهید.
  • جراحی زیبایی نیازی به بستری شدن ندارد و شما بعد از اتمام جراحی می‌توانید به خانه برگردید.

سوالات متداول جراحی زیبایی پلک

آیا جراحی زیبایی پلک عوارضی دارد؟

در برخی موارد این جراحی منجر به عفونت و تورم پلک، جای زخم آشکار، بی‌حسی پلک‌ها، عدم تقارن و ناتوانی موقت در بستن کامل چشم می‌شود. البته احتمال بروز این عوارض با رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی و انتخاب یک جراح پلاستیک با تجربه و ماهر کاهش پیدا می‌کند.

مراقبت‌های بعد از عمل جراحی زیبایی پلک چیست؟

بعد از این جراحی باید داروهایی را که تجویز شده به طور مرتب استفاده کنید. تا چند هفته بعد از عمل از عینک آفتابی استفاده کنید. ورزش‌های سنگین انجام ندهید. از انجام فعالیت‌های چشمی که باعث خشک شدن چشم‌ها می‌شوند از جمله استفاده از گوشی، لپ‌تاپ، تماشای تلویزیون و… بپرهیزید.

هزینه جراحی زیبایی پلک چقدر است؟

هزینه بلفاروپلاستی با توجه به میزان تخصص و مهارت پزشک، محل انجام عمل، میزان پوست اضافی و چربی اطراف چشم، هزینه‌های بیمارستان و… متفاوت است.

نتیجه گیری

جراحی زیبایی پلک به منظور رفع افتادگی پلک و برطرف کردن پف پلک‌ها انجام می‌شود. این عمل تاثیر بسزایی در جوانسازی صورت دارد و اغلب به صورت سرپایی انجام می‌شود. در این عمل، پزشک ناحیه پلک بالا یا پایین را برش می‌دهد و چربی‌های اضافه را از این طریق خارج می‌کند و به این ترتیب ظاهر فرد را بهبود می‌بخشد و چهره جوان و شاداب به او می‌دهد. این جراحی مزایای بسیاری دارد و باعث بهبود میدان دید، افزایش اعتماد به نفس افراد و احیا و تجدید پوست اطراف چشم می‌شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *