Search
Close this search box.
جراحی-بینی-فانتزی

جراحی بینی فانتزی چه مزایایی دارد؟

جراحی بینی فانتزی یکی از اعمال زیبایی برای تغییر ظاهر و فرم بینی است. این جراحی به صورت باز یا بسته انجام می‌شود و طی آن جراح پل بینی را قوس دار، پره‌های بینی را کوچک و نوک آن را سربالا می‌کند. این عمل زیبایی روی بینی‌های استخوانی، نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت. اما در بینی‌های گوشتی چون پوست ضخیمی داشته و ساختار غضروفی ضعیفی دارند، برای جراحی بینی فانتزی مناسب نیست. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و و نحوه انجام جراحی بینی فانتزی می‌پردازیم.

00:24
truncate dir-rtl

نمونه کار عمل بینی

جراحی بینی فانتزی چیست؟

جراحی بینی فانتزی یکی از انواع رینوپلاستی است که در میان خانم‌ها با استقبال بسیاری مواجه شده است. در این جراحی، بینی خیلی کوچک و باریک و به اصطلاح عروسکی می‌شود. قوس بینی در این مدل خیلی زیاد است و زاویه بین نوک بینی تا لب بالایی 105 درجه خواهد بود. علاوه بر این، در رینوپلاستی فانتزی در مقایسه با عمل بینی طبیعی یا نیمه فانتزی، سوراخ‌های بینی خیلی کوچک می‌شوند؛ بنابراین قبل از جراحی باید خوب فکر‌هایتان را بکنید. چون عمل بینی عروسکی قرار است تغییر زیادی ایجاد کند و برگشت به حالت اول امکان‌پذیر نیست.

اگر این عمل توسط پزشک مجرب و حاذق انجام شود، نه تنها چهره‌تان جوانتر و ظریف‌تر به نظر خواهد رسید، بلکه از لحاظ عملکردی و ساختاری هم دچار مشکل تنفسی نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی

نحوه انجام جراحی بینی فانتزی

قدم اول برای جراحی بینی فانتزی، مراجعه به متخصص و جراح زیبایی است. پزشک در جلسات اولیه ویزیت شما به بررسی فرم و ویژگی‌های صورت شما می‌پردازد. پزشک بهترین کسی است که تشخیص می‌دهد با توجه به نوع بینی و فرم صورت شما چه نوع جراحی و فرم بینی برایتان بهتر است. ضمنا حتماً باید در جلسات اولیه پزشک را از هر نوع بیماری زمینه‌ای خودتان مثل مشکلات قلبی- عروقی مطلع کنید.

آماده‌سازی برای عمل

قبل از شروع روند جراحی بینی یک سری آزمایشات و عکس‌برداری‌ها لازم است. علاوه بر این، پزشک دستورات لازم در خصوص قطع مصرف برخی دارو‌ها مثل آسپرین، ایبوپروفن و دارو‌های رقیق‌کننده خون، و همینطور ترک سیگار و مشروبات الکلی را به شما می‌دهد. روز عمل بینی فانتزی باید ناشتا باشید. آرایش نکنید و هیچ نوع زیورآلاتی هم به همراه نداشته باشید. مدارک، جواب آزمایشات و یک همراه هم با خودتان ببرید.

روز عمل

عمل بینی عروسکی با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در این عمل پزشک بسته به ویژگی‌های بینی شما از روش جراحی بینی باز یا بسته استفاده می‌کند. در عمل بینی باز، جراح برای اینکه پوست بینی کاملاً بلند شود و تسلط کاملی روی ساختار بینی داشته باشد، ناحیه کلوملا (بین دو سوراخ بینی) را برش می‌زند. این روش جای زخم روی بینی می‌گذارد که بعد از مدتی از بین ‌می‌رود. معمولاً این روش برای جراحی فانتزی بینی مناسب‌تر است.

در روش عمل بینی بسته، لازم نیست روی پوست بینی برشی‌زده شود. تمام برش‌ها داخل خود بینی صورت می‌گیرند. برای همین جای زخمی هم باقی نخواهد ماند. این روش وقتی استفاده می‌شود که بینی نیاز به تغییرات وسیعی نداشته باشد و عمل پیچیده نباشد.

بعد از برش زدن، پزشک تغییرات لازم را روی استخوان‌ها و غضروف‌های بینی اعمال می‌کند. نوک بینی به سمت بالا کشیده می‌شود تا اصطلاحاً سربالا شود. سوراخ‌های بینی هم خیلی کوچک می‌شوند. در نهایت برش‌ها بخیه خورده و بینی گچ یا اسپلینت (آتل بینی) گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: عمل بینی مردانه

کاندید جراحی بینی فانتزی

بینی فانتزی باید به صورت شما بیاید. صرف اینکه فلان بازیگر، مدل یا حتی دوست و آشنایانتان عمل بینی فانتزی کرده‌اند و خیلی هم زیبا شده‌اند، معنی‌اش این نیست که همین مدل روی صورت شما هم به خوبی می‌نشیند. برای هر نوع عمل بینی در درجه اول فرم و ساختار صورت باید در نظر گرفته شود.

به طور کلی کاندیدای مناسب جراحی بینی فانتزی شامل موارد زیر می‌شوند:

✅ افرادی که بینی استخوانی دارند.

✅ بینی گوشتی پوست ضخیم و غضروف ضعیفی دارد و برای این عمل مناسب نیست. اگر بینی‌تان گوشتی است عمل بینی طبیعی بهترین گزینه برای شما است.

✅ کسانی که صورت ریز و ظریفی دارند. دماغ عروسکی در صورت‌های پهن و بزرگ اصلاً جالب به نظر نمی‌رسد.

✅ بینی فانتزی به خانم‌ها بیشتر می‌آید تا آقایان؛ چون معمولا صورت آقایان بزرگ است و بینی ریز و کوچک با چهره‌شان هارمونی ندارد.

✅ کسانی که پوست بینی‌شان صاف و نازک است.

✅ کسانی که از فرم بینی‌شان راضی نیستند یا سوراخ‌های بینی‌شان تقارن ندارند.

بیشتر بخوایند: عمل بینی گوشتی

00:29
truncate dir-rtl

رضایت از عمل بینی

مزایای جراحی بینی فانتزی

 اولین و بارزترین مزیت جراحی بینی فانتزی ایجاد تناسب میان بینی با بقیه اجزای صورت است. بعد از این عمل، بینی شما ظریف و کوچک دیده می‌شود. به این ترتیب بقیه اجزای صورت مثل چشم‌ها و لب‌ها جلوه بیشتری خواهند داشت و زیبایی شما دو چندان می‌شود. اگر انحراف بینی دارید، بینی‌تان پهن و بزرگ است، قوز دارد یا سوراخ‌های بینی با هم تقارن ندارند با این عمل به فرم بینی دلخواهتان می‌رسید.

گاهی اوقات هم مشکل فقط جنبه ظاهری و زیبایی ندارد. خیلی‌ها به خاطر فرم بینی‌شان دچار مشکلات تنفسی مثل خروپف یا آپنه خواب می‌شوند. در چنین شرایطی با مشورت و صلاحدید پزشک می‌توانید بینی‌تان را فانتزی عمل کنید.

سؤالات متداول جراحی بینی فانتزی

نتایج بینی فانتزی بهتر است یا بینی طبیعی؟

اگر بینی‌تان گوشتی است عمل بینی طبیعی برایتان بهتر است؛ اما برای بینی‌های استخوانی مدل فانتزی بسیار زیبا می‌شود. اگر هم دلتان نمی‌خواهد بینی‌تان خیلی تغییر کند، عمل بینی طبیعی کنید.

بینی فانتزی با نیمه فانتزی چه تفاوتی دارد؟

بینی نیمه فانتزی چیزی بین مدل فانتزی و طبیعی است. در این مدل، بینی نه به اندازه مدل طبیعی دست نخورده باقی می‌ماند و نه مثل مدل عروسکی خیلی سربالا و نوک تیز می‌شود. سوراخ‌های بینی در عمل نیمه فانتزی هم زیاد کوچک نمی‌شوند.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی فانتزی چه هستند؟

تا چند وقت سوپ و غذا‌های آبکی بخورید. فین نکنید. تا 2 ماه عینک نزنید. تا 3 ماه استخر و سونا نروید. آرام مسواک بزنید و موقع خواب دو بالش زیر سرتان بگذارید.

نتیجه گیری

جراحی بینی فانتزی با برطرف کردن قوز، انحراف و همچنین کاهش سایز بینی اعتماد به نفس زیباجویان را دوچندان می‌کند. اگر صورت ظریف و بینی استخوانی دارید، عمل بینی فانتزی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. خیلی از کسانی که دچار مشکلات تنفسی هستند هم می‌توانند با جراحی بینی درمان شوند. در صورتی که این عمل تحت نظر پزشک باتجربه و ماهر انجام شود عوارض کم و دوره نقاهت کوتاهی خواهد داشت.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *