Search
Close this search box.
جراحی-لیفت-صورت

جراحی لیفت صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

جراحی لیفت صورت به منظور بهبود علائم پیری، افتادگی پوست و زیبایی صورت انجام می‌شود. این جراحی با توجه به اصلاحاتی که برای بهبود نسبت‌های صورت انجام می‌دهد موجب کشیدگی پوست، کاهش چین و چروک‌ها و بهبود کلی ظاهر فرد و همچنین جوانی چهره می‌شود.

00:40
truncate dir-rtl

لیفت ابرو و بلفاروپلاستی

جراحی لیفت صورت چیست؟

جراحی لیفت صورت یکی از اعمال زیبایی است که با لیفتینگ و کشیدگی پوست صورت و بازسازی ساختارهای زیرین و موجب رفع چین‌ و چروک‌ ها شده و به جوانی چهره کمک می‌کند. این جراحی معمولاً توسط جراحان پلاستیک انجام می‌شود و امروزه بسیار با استقبال میان زنان و مردان مواجه شده است.

انواع تکنیک‌های جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت با روش ها و تکنیک های مختلفی در نقاط متفاوت صورت انجام می شود که عبارتند از:

لیفت صورت کامل: که شامل کشیدن پوست و بازسازی بافت‌های زیرین صورت، گردن و پیشانی می‌شود.

مینی لیفت صورت: که به کشیدن و بهبود ناحیه فوقانی صورت شامل منطقه گونه‌ها و خطوط انتهایی چشم و لب‌ها تمرکز دارد.

لیفت گونه‌ها: که به کشیدن و بهبود منطقه گونه‌ها و زیر چشمی‌ها تمرکز دارد.

لیفت گردن: در این روش جراح بر کشیدن، لیفت و بهبود منطقه گردن و چانه می‌پردازد.

هر کدام از این تکنیک‌ها بسته به نیازهای بیمار و مشکلات موجود در نواحی مختلف صورت، انتخاب و انجام می‌شوند.

مزایا جراحی لیفت صورت

مزایا و فواید جراحی لیفت صورت شامل موارد زیر است:

کاهش چین و چروک‌های صورت: با کشیدن پوست و بافت‌های زیرین، چین و چروک‌های مربوط به پیری و افتادگی پوست بهبود پیدا می‌کند.

احیای جوانی چهره: انجام جراحی لیفت صورت باعث بهبود ظاهر چهره جوان‌تر شدن صورت می‌شود.

افزایش اعتماد به نفس: با توجه به بهبود ظاهری صورت و جوانی چهره در جراحی لیفت صورت ، فرد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و موجب رضایت ظاهری او می‌شود.

بازگشت سریع به فعالیت‌های روزمره: بیماران معمولاً پس از چند هفته بهبودی کامل داشته و می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود باز می‌گردند.

نتایج دائمی: درصورت انجام بهترین روش‌ها و با استفاده از تکنولوژی مدرن، نتایج این جراحی معمولاً دائمی و بلندمدت خواهد بود.

به هر حال، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام جراحی لیفت صورت، مشاوره دقیق با پزشک متخصص و درک دقیق از ریسک‌ها و مزایای مربوطه بسیار مهم است.

کاربردهای جراحی لیفت صورت

کاربردهای جراحی لیفت صورت شامل موارد زیر است:

  • بهبود زیبایی صورت
  • کاهش چین و چروک‌های پیری
  • کشیدن پوست و بافت‌های زیرین صورت
  • بهبود ظاهر عمومی و جوان‌تر نمایی صورت
  • اصلاح ناهنجاری‌های جلدی و ساختاری صورت

کاندیدای انجام جراحی لیفت صورت

افرادی که ممکن است کاندیدای مناسب برای انجام جراحی لیفت صورت باشند عبارتند از:

  • افرادی که به دنبال بهبود چین و چروک‌های گونه‌ها، گردن و صورت خود هستند.
  • افرادی که به دنبال جوانی و بهبود دادن ظاهر خود هستند و نتایج دائمی و مطلوبی از جراحی انتظار دارند.
  • افرادی که استانداردهای سلامتی عمومی و شرایط پزشکی مناسب را دارند و می‌توانند بهبودی و بازگشت به فعالیت‌های روزمره را تحمل کنند.
  • افرادی که به دنبال روشی هستند که باعث بهبود ظاهر جوانی و جذابیت صورت آنها شود.
  • افرادی که بر اثر افزایش یا کاهش شدید وزن دچار افتادگی پوست صورت شده‌اند.
  • افرادی که بر اثر افزایش سن و بروز علائم پیری دچار شل شدگی گونه‌ها و افتادگی پوست اطراف چشم شده اند.
  • افرادی که با همکاری دقیق با پزشک متخصص، اطلاعات کافی درباره روند جراحی و مراحل پس از جراحی را مطالعه و آماده باشند.

محدودیت‌های انجام جراحی لیفت صورت

انجام جراحی لیفت صورت ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد و داری برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها باشد که این محدودیت‌های شامل موارد زیر است:

مشکلات پزشکی جدی: افرادی که دچار مشکلات پزشکی مانند: بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو و یا سایر بیماری‌های زمینه ای هستند. برای انجام این جراحی مناسب نیستند.

بیماری‌های عفونی: وجود عفونت‌های جدی در منطقه صورت و گردن، می‌تواند انجام جراحی لیفت صورت را با ممنوعیت مواجه کند بنابراین افرادی که دچار این مشکل هستند باید تا زمان بهبود این عفونت‌ها، جراحی را به تعویق اندازد.

مسائل خونریزی: افرادی که دارای مشکلات خونریزی مزمن هستند یا درمان‌های خاصی مثل داروهای ضد انعقاد مصرف می‌کنند، برای انجام این جراحی نیاز به ارزیابی و مشورت دقیق دارند.

 درمان‌های پوستی نامناسب: مصرف داروهایی مانند ایزوترتینوئین (مانند روآکوتان) یا مشکلات پوستی ناهنجار، می‌تواند انجام این جراحی را غیرممکن یا خطرناک کند.

عدم توانایی در تحمل فرآیند جراحی: افرادی که قادر به تحمل زمان و مراحل طولانی جراحی و طی دوران بهبودی پس از آن نیستند، ممکن است گزینه  مناسبی برای انجام این جراحی نباشند.

این محدودیت‌ها نیازمند مشورت دقیق با پزشک متخصص هستند تا بهترین تصمیم برای انجام جراحی لیفت صورت اتخاذ شود.

برش های جراحی لیفت صورت 

برش‌های جراحی لیفت صورت انواع مختلفی دارند و در نواحی مختلف صورت با توجه به انتظارات فرد از جراحی و تشخیص و جراحی انجام می‌شود که شامل:

برش جلوی گوش: این برش‌ها از خط رویش مو در نزدیکی شقیقه‌ها شروع می‌شوند و به سمت پایین و دور گوش ادامه پیدا می‌کنند، سپس به سمت پایین گردن ختم می‌شوند. این نوع برش‌ها امکان دسترسی کامل به بافت‌های زیرین صورت را فراهم می‌کنند و برای ایجاد تغییرات گسترده‌تر مناسب هستند.

برش در پشت گوش: برش‌های کوچک‌تری هستند که معمولاً در پشت گوش و خط رویش مو ایجاد می‌شوند. این نوع جراحی برای افرادی که به تغییرات جزئی‌تر نیاز دارند مناسب است و دوره بهبودی کمتری دارد.

برش در زیر چانه: به منظور لیفت صورت گاهی برش‌های زیر چانه ایجاد می‌شوند. هدف از این برش‌ها بهبود ظاهر گردن و زیر چانه است.

برش در داخل مو: برش‌ها در خط رویش مو یا داخل موها ایجاد می‌شوند تا ابروها بالا برده شوند و خطوط پیشانی کاهش یابد. این جراحی به بهبود ظاهر بخش بالای صورت کمک می‌کند.

برش‌های داخل دهانی: در برخی موارد، برش‌ها داخل دهان ایجاد می‌شوند تا به بافت‌های عمیق‌تر دسترسی پیدا کنند و لیفت صورت انجام شود. این روش به کاهش جای زخم خارجی کمک می‌کند.

نتیجه گیری

انجام جراحی لیفت صورت، می‌توان بهبود چشمگیری در ظاهر جوان‌تر صورت داشت. این عمل به کاهش چین و چروک‌های پیری، بهبود تناسب و شکل صورت، و افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند. با انتخاب یک پزشک ماهر و مشورت دقیق قبل از جراحی، می‌توان به نتایج مطلوب و اطمینان‌بخش دست یافت.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *